Vlasta Delimar: Užarska radionica Ivana Delimara

14.00  (105.48 kn)

SKU: BS-54556 Kategorija:

Opis

Prvi tekst pod naslovom Čudesni vužar Ivan Delimar ispisuje Vlasta Delimar kao posvetu ocu, njegovu pozivu obrtnika-užara (vužar) na čijem je imanju imala veliki projekt Moja zemlja – Štaglinec (2005-2015), završno ističući kako je danas navedeno zanimanje nestalo te je užarstvo kao tradicijski obrt uvršteno u Nacionalni registar kulturnih dobara. Slijedi tekst Andreja Mirčeva pod naslovom Sunovrat simboličkog: izvedba između psihoanalize i arheologije, koji kao što to i naslov sugerira, prožima psihoanalitička udubljivanja i arheološke iskopine u tekstovnu „arheologiju arheologije”, ističući kako završni čin zakopavanja užareve kuće/radionice auto/destruktivan performans „transformira u gotovo pa protu-arheološku gestu usmjerenu ka generacijama nekih budućih arheologa i tragača za specifičnim duhom mjesta“. I dok Andrej Mirčev zanimljivo interpretativno spaja psihoanalizu i arheologiju u jedno, Milja i Tanja Špoljar ispisuju kreativan triplicirani tekst 3. Praznina, 2. De-konstrukcija, 1. Konstrukcija, posvećujući interpretativni okvir urušavanja kuće zen-budizmu, njegovom najvišem stupnju prosvjetljenja – satori, intuitivnom spoznavanju stvari nasuprot analitičkom i logičkom shvaćanju. Prazna površina bez užarske radionice novi je početak i nova kontemplacija, nešto slično kao u noveli Pad kuće Usher Edgara Allana Poea gdje je kuća poistovjećena s likovima. Tako je u jednom trenutku Vlasta Delimar rekla da nakon zakapanja kuće, Štaglinec počinje novi život, nešto poput tabule rase. Kasnije je navedenom pridodala: „No, tome ne može biti tako, jer sve ono što će se događati na tom prostoru, crpit će nakupljenu energiju koja je zakopana ispod njega i koju je nemoguće ignorirati.” I završni tekst u katalogu pripada Silvi Kalčić koja pod naslovnom odrednicom Nastajanje i nestajanje kao bivanje u svijetu Vlastin koncept urušavanja i pokapanja kuće postavlja u kontekst izvedbene prakse land arta, ističući, među ostalim, sljedeće: „(…) percepcija publike kod prikazivanja videa, ikoničnost video slike, promišljanje odnosa stvarnost–prezentacija kao i analiza i tumačenje umjetničkog djela, bit će kraj umjetničkog procesa”.

Dodatne informacije

Šifra:

BS-54556

Izdavač i godina:

ATELIERI KOPRIVNICA

Broj stranica:

74

Uvez:

TVRDI

Format:

24X20CM

Stanje:

IZVRSNO

Dodaj u košaricu