Opis
Znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem ‘Veliki vidar – stoljeće Grigora Viteza’ održao se 24. i 25. studenoga 2011. (četvrtak i petak) u zagrebačkoj Gradskoj knjižnici, u povodu stote obljetnice književnikova rođenja.
Teme skupa:
1. Teorijsko, književnopovijesno i kritičko čitanje književnog, kulturnog i pedagoškog djelovanja Grigora Viteza
a. Nova čitanja, interpretacije i revalorizacije Vitezova književnog djelovanja i njegove recepcije u drugim umjetničkim medijima (glazba, kazalište, film, radio, TV, Internet)
b. Koncepcije djeteta i djetinjstva u Vitezovu opusu
c. Subverzivnost i polemičnost Vitezova diskursa
d. Popularna i usmena kultura i književnost unutar Vitezova opusa
e. Percepcija i prisutnost Vitezova djela u suvremenoj popularnoj kulturi i pedagoškim praksama
f. Analiza statusa njegova djela unutar kanona nacionalne književnosti, posebno dječje književnosti (status unutar normativnih, kritičkih i povijesnih pregleda, stručnih izdanja, udžbenika, antologija i časopisa)
g. Komparativna istraživanja izvornih i prevedenih djela Grigora Viteza u kontekstu svjetske i južnoslavenskih književnosti
h. Izdavački i kritički rad Grigora Viteza i korespondencija
i. Analiza grafičke, izdavačke i likovne opreme ilustriranih knjiga i slikovnica Grigora Viteza
j. Pedagoški rad Grigora Viteza i percepcija njegova djela u pedagoškim praksama
k. Priznanja i nagrade Grigora Viteza
2. Uobličavanje dječje književnosti kroz divergentne institucije, kritičke i književnopovijesne diskurse 20. st.
a. Suvremeni koncepti djeteta i djetinjstva u 20. st.: identitet, drugost i razlika
b. Afirmacija stručnog i znanstvenog promišljanja dječje književnosti u Hrvatskoj i svijetu
c. Uobličavanje i vrednovanje žanrovskog sustava dječje književnosti
d. Institucionalni i društveni aspekti kanona nacionalne i dječje književnosti, posebno u odnosu prema visokoj i popularnoj kulturi
e. Autonomija i heteronomija dječje književnosti – njezin položaj u odnosu prema drugim područjima i praksama: pedagogija, ekonomija i politika
f. Politička, estetska i odgojna normativnost dječje književnosti
g. TV, Internet i multimedija – medijska rekontekstualizacija pisanja, čitanja i objavljivanja dječje književnosti