Opis
Sažetak
Rječnik je priređen u projektu Obrazovanje za mir i ljudska prava za hrvatske osnovne škole, koji se u Hrvatskoj vodio od 1997. do 1999. godine temeljem ugovora između UNESCO-a, Vlade Kraljevine Nizozemske, Vlade Republike Hrvatske i Hrvatskog povjerenstva za UNESCO. Glavni cilj projekta bio je utvrđivanje teorijskog okvira za oblikovanje programa i izrada materijala u odgoju i obrazovanju za ljudska prava za niže razrede osnovne škole, u skladu s međunarodnim demokratskim standardima i razvojnim potrebama hrvatskog društva. Rječnikom se po prvi put kod nas i u svijetu pokušao oblikovati interdiciplinarni referentni materijal za učitelje i istraživače u odgoju i obrazovanju, ali i za sve one koji se teorijski ili praktično već bave ili se žele baviti odgojem i obrazovanjem za ljudska prava i koji imaju potrebu izići izvan okvira svoje matične struke, u skladu s idejom o univerzalnosti, mnogostrukosti, nedjeljivosti i neotuđivosti ljudskih prava i sloboda. Rječnik sadrži oko 1200 pojmova koji u klasičnoj disciplinarnoj podjeli pripadaju filozofiji, sociologiji, antropologiji, psihologiji, pedagogiji, političkim znanostima, ekologiji, ekonomiji, pravu i međunarodnim odnosima. Uključene su i informacije o najvažnijim međunarodnim nevladinim i međuvladinim udrugama te sažeti opisi više od stotinjak međunarodnih dokumenata (paktova, konvencija, deklaracija itd.) koje su usvojila najviša tijela UN-a, UNESCO-a, Vijeća Europe i OESS-a te značajni međunarodni skupovi, a koji su ključni za određivanje ciljeva i zadataka odgoja i obrazovanja za mir, ljudska prava, demokraciju, građansko društvo, međukulturno razumijevanje i snošljivost. Rječnik je dopunjen i popisom temeljnih domaćih i stranih izvora te listom pojmova na hrvatskom i engleskom jeziku.