Opis
Uvod u seksualnu pedagogiju sadrži, osim ostaloga, kratak povijesni pregled razvoja seksualne pedagogije, osvrt na to što je seksualnost te kakvi su suvremeni seksualni odnosi viđeni iz pedagoške perspektive. Knjiga zatim donosi raspravu o spolnim ulogama i seksualnim usmjerenjima, o dječjoj i mladenačkoj seksualnosti, te o odnosu etike, morala i seksualne pedagogije. U Uvodu se raspravlja i o osposobljavanju djece i mladih za razgovor o seksualnosti te o nizu drugih pitanja važnih za formiranje njihova seksualnog identiteta.
Iz knjige
Seksualna pedagogija apstraktna je disciplina pedagogije koja istražuje i znanstveno razmatra seksualnu socijalizaciju i intencionalni odgojni utjecaj na ljudsku seksualnost. Budući da se pedagogija prema novijem razumijevanju bavi svim životnim fazama, u predmetno područje seksualne pedagogije može se ubrojiti i životno okruženje odraslih i ljudi starije životne dobi. Primjereniji su pojmovi tog segmenta pedagogije seksualna andragogija i seksualna gerontagogija, ali se oni zbog nedovoljnog prihvaćanja seksualnog razvoja u tim životnim fazama i slabijeg teorijskog razmatranja (još) nisu udomaćili.
Seksualni odgoj kao praksa podrazumijeva kontinuirano, namjerno utjecanje na razvoj seksualnih motivacija, izražajnih oblika i obrazaca ponašanja kao i stavova i mišljenja o aspektu seksualnosti u djece, mladeži i odraslih.
Seksualnim prosvjećivanjem uglavnom se naziva informiranje o svim činjenicama i uzajamnim svezama unutar temeljudske seksualnosti, uglavnom kao jednokratni čin, više ili manje usmjeren na ciljne skupine. Seksualno je prosvjećivanje, prema tome, dio seksualnog odgoja.
O autorici
Dr. Uwe Sielert profesor je socijalne pedagogije na Sveučilištu Kiel (Njemačka). Težište njegova profesionalnog interesa je na proučavanju pitanja seksualne i rodne pedagogije.