Opis
Dvostruki život/ Double life (1975.-76.) je rani rad Sanje Iveković u kojem 66 fotografija iz svog privatnog života suprostavlja fotografijama fotomodela preuzetih iz modnih časopisa spajajući ih na temelju sličnosti u pozama, situacijama ili lokacijama. Knjiga istražuje oblikovanje ženskog identiteta putem komercijalnih (potrošačkih) slika te ispituje koncept popularnih medija kroz kritički/feministički objektiv.
Iveković, Sanja, hrvatska likovna umjetnica (Zagreb, 6. I. 1949). Diplomirala na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 1970. Isprva se bavila ambijentalnim zahvatima u urbanom prostoru. Zaokupljena problematikom identiteta žene, od 1976. posvećuje se isključivo mediju videa, fotografije i reklamno-dokumentarnim materijalima, istražujući njihove medijske specifičnosti; jedna od začetnika video umjetnosti u hrvatskoj umjetnosti. Na temu žene radi provokativne instalacije (Lady Rosa Luxemburg, 2001; Slatko nasilje, 2011). Bavi se grafičkim oblikovanjem.
Pripada generaciji umjetnika koja se u povijesti hrvatske umjetnosti veže oko pojma nove umjetničke prakse, koja se ostvarivala i oblikovala u duhovnom okrilju u kojem se u umjetnosti težilo aktiviranju vlastite okoline, negiranju ustaljenih estetskih vrijednosti te generacijskom spajanju istomišljenika. Sanja Iveković se u tom duhu formirala kao umjetnica koja je u prvi plan svojeg umjetničkog djelovanja postavila djelovanje umjetnika u svrhu društvenog aktivizma. Na početcima svojeg umjetničkog izražavanja i djelovanja iskoristila je tada novo inaugurirarane medije u umjetnosti kao oblike izražavanja i istraživanja, prebacujući naglasak s estetskih kategorija na etička načela. Danas se ubraja među najveće videoumjetnice i performerice s kraja 20. stoljeća, uz Valie Export, Marthu Rosler i Marinu Abramović, a strani je art magazini često vežu i uz Garyja Hilla te Vita Acconcija.
Sanja Iveković je jedna od najistaknutijih hrvatskih suvremenih umjetnica koja je svoje radove izlagala u nekima od najprestižnijih svjetskih umjetničkih institucija.
***
In Double Life Iveković contrasts images of women taken from various international lifestyle and fashion magazines with snapshots of herself that each mimic, in some way, the commercial images. The book reflects on how feminine identity is shaped through consumer images and examines the apparatus of popular media through a critical lens. Sanja Iveković. Dvostruki Život = Double Life: 1959–1975. Zagreb: Galerija suvremene umjetnosti, 1976. MoMa