Opis
Krenemo li od toga daje estetička teorija sadržajna samo u onoj mjeri u kojoj reflektira povijesni razvoj svog predmeta, tada je teorija avangarde neophodni sastavni dio današnjeg teorijskog promišljanja umjetnosti.
Ovaj rad proizlazi iz rezultata moje knjige o nadrealizmu. Ovdje upućujem globalno na pojedinačne analize koje su u njoj predstavljene, kako bi se u predstojećem radu, koliko je moguće, odrekao pojedinačnih objašnjenja. Status ovdje podastrijetih razmišljanja ipak je drukčiji. Ona ne žele zamijeniti nužne pojedinačne analize, već ponuditi kategorijalni okvir pomoću kojega mogu biti poduzete takve analize. U skladu s time, navedene primjere iz književnosti i likovnih umjetnosti ne treba uzeti kao povijesno-sociološka tumačenja pojedinačnih djela, već kao ilustraciju jedne teorije. ***
Peter Bürger (1936.) umirovljeni je profesor znanosti o književnosti i estetike na Sveučilistu u Bremenu. Objavio je sljedeće knjige:
„Prosa der Moderne“ (stw, 1988.)
„Das Denken des Herrn. Bataille zwischen Hegel und dem Surrealismus. Essays“ (1992.)
„Die Tränen des Odysseus“ (1993.)
„Der französische Surrealismus“ (stw, 1996.)
„Das Verschwinden des Subjekts“ (stw, 1998.)
„Zur Kritik der idealistischen Ästhetik“ (stw, 1990.)
„Das Altern der Moderne. Schriften zur bildenden Kunst“ (stw, 2001.)