Opis
Ova je knjiga sadržajno dobro konceptualiziran i metodski dobro osmišljen udžbenik za upoznavanje, razvoj i primjenu psihodinamske strategije u dječjoj terapiji. Posebna je vrijednost teksta isprepletanje psihodinamske teorije i strategije u terapiji s prikazom konkretnih, relevantnih slučajeva iz prakse.
Knjiga je, prije svega, namijenjene dječjim psihijatrima i kliničkim psiholozima, studentima poslijediplomskih studija iz područja psihijatrije i kliničke psihologije, ali je zanimljiva i poticajna građa za sve koji rade s djecom koja očituju poteškoće u ponašanju i doživljavanju u ranijoj dobi te za sve koji su u prigodi procjenjivati je li djeci potreban dalji psihoterapijski tretman koji uključuje i procjenu, čak i onda ako ga sami ne provode.(prof. dr. sc. Marina Ajduković)
Značaj Chethikova psihodinamskog pristupa je ne samo u pridavanju značenja detaljnjoj dijagnostičkoj evaluaciji već i autorovo naglašavanje važnosti suradnje s roditeljima tijekom psihološke terapije djeteta, kao i važnosti igre u tom tretmanu.
Posebnost knjige je u detaljnoj prezentaciji psihološkog procesa dječje terapije, te diskusija o slučajevima koji uključuju široki dijapazon – od manje neurotičnih reakcija do mentalnih posljedica maltretiranja djece kao što su PTSP slučajevi.
Temeljne koncepcije dinamske psihoterapije, npr., terapijski savez, otpor, transfer i kontratransfer, te psihodinamski uvid, su redefinirani i prilagođeni posebnim zahtjevima terapije djece od 4 do 12 godina. (prof. dr. sc. Staniša Nikolić)