Opis
Knjiga je sastavljena od šest eseja koji iz različitih jezikoslovnih i semioloških perspektiva ispituju proizvode i učinke ljudskih jezičnih i, općenito, znakovnih praksi.
Obrađene teme su reklame unutar turističkog diskursa koji se promatra kao jedan od tipova društvenog diskursa tj. riječ je o analizi slogana turističke kampanje Tako lijepa tako naša / Kad srce kaže l(j)eto kaže Hrvatska / Jadran i parafraza na njih koje su se pojavljivale u medijima ne¬posredno nakon njezina lansiranja.
Slijedi analiza novinskih reklama iz razdoblja od druge polovice 19. stoljeća do raspada Austro-Ugarske Monarhije koje su izlazile u Puli iz perspektive lotmanovske semiotike kulture; ispitivanje odnosa između materinjeg jezika i nacionalnih identiteta u višejezičnom i multikulturnom kontekstu suvremene Istre iz perspektive kritičke analize diskursa.
Poglavlje o feminističkoj lingvistici bavi se ponajprije njezinim odnosom prema srodnim lingvističkim disciplinama (sociolingvistika, analize diskursa, konverzacijska analiza), a zatim se izlažu njezini pristupi i odabrane teme kojima se bavi – odabrani jezični problemi koje pokušava interpretirati i riješiti ilustriraju se i na primjeru hrvatskog jezika.
Poglavlje o queer lingvistici nastavlja se na prethodno poglavlje kao što i sama queer lingvistika na određen način proizlazi iz feminističke kritike jezika, izložena su njezina tri temeljna pristupa (odnos jezika i spolnosti kao identiteta, od¬nos jezika i spolnosti kao žudnje, odnos jezika i spolnosti kao stila).
Sve navedene teme povezuje uvodno poglavlje o sociosemiotici i lingvistici.