Opis
Knjiga Art is not a Mirror, it is a Hammer predstavlja radove dizajnera i publicista Dejana Kršića koji trasiraju potencijale onoga što se prije posljednjeg zamaha privatizacije kulture i njezinog podvrgavanja menadžerskim parametrima “kvalitete” još zvalo “alternativnom” kulturom. Predstavljeni eseji bacaju svjetlo na mijene koje je shvaćanje kulture u Hrvatskoj prolazilo u razdoblju fantomske “tranzicije” od socijalizma k neupitnom kapitalizmu liberalne demokracije i slobodnog tržišta, u kojem je službena kultura bila shvaćena kao glavni motor (isključivo) identitetske nacionalne politike, preko razdoblja “normalizacije” u kojem protagonisti nezavisne izvaninstitucionalne kulturne scene postupno grade i osvajaju infrastrukturu koja omogućava sustavnije djelovanje kulturne prakse kao kritičkog, angažiranog i politiziranog djelovanja, do najnovijeg vala agresivnog vraćanja kulture u jasle konzervativnog nacionalnog projekta. Pitanja pozicioniranja i mogućnosti kulture kao kritičke i demokratske prakse dolaze do izražaja predstavljanjem više od tri desetljeća dizajnerske prakse Dejana Kršića, prakse koja strastveno afirmira slogan da se knjige može i treba vrednovati prema njihovim koricama, jer dizajn nije ambalaža ni marketinški trik nego sastavni dio kulturne produkcije koji stvara sadržaj u sinergiji s tekstom. Kršićevu dizajnersku putanju i strategije dizajnerske prakse koje se izgrađuju u relaciji s različitim kontekstima, kolektivima, suradnjama i medijima, te djelovanje kolektiva WHW i njihovu sinergiju u 2000-ima, opisuju i interpretiraju tekstovi Marka Goluba. Ova je publikacija tako prije svega priča o prošlosti i sadašnjosti višegodišnje političke, intelektualne i praktične suradnje Dejana Kršića i kustoskog kolektiva Što, kako i za koga/WHW, povijest ispričana kroz dizajn koji je komunicirao i interpretirao različite izložbene, diskurzivne i izdavačke projekte koji su nastojali etablirati kolektivnu praksu umjetničkog i kustoskog djelovanja u području delikatnog pregovora između zahtjeva za autonomijom umjetnosti i nužnosti njene intervencije u društvenu stvarnost.