Opis
Sadrži crno-bijele reprodukcije.
Monografija.
Potekao sa krajnjeg sjeverozapada tadašnje Austrijske monarhije, školovan zajedno sa svoja dva brata na Akademiji likovnih umjetnosti u Beču, Ivan Zasche u početku svoje djelatnosti susreće jaku konkurenciju mnogobrojnih, dijelom već afirmiranih slikara metropole, tako da je njegovo bečko razdoblje osim nekih pokušaja na raznim drugim područjima ispunjeno izradom minijatura na porcelanu.
U Hrvatsku ga dovodi određena narudžba s područja pejzažnog slikarstva -izrada reprezentativnog albuma »Park Jurjaves«. Uočivši mogućnost široke djelatnosti, nakon prekida poslovnih veza s nadbiskupom Haulikom Zasche ostaje i dalje u Zagrebu. Pored minijaturnih portreta počinje dobivati sve veće narudžbe, osim portreta i za crkvene slike. Suradnja s Narodnim muzejom vodi ga na putovanja pokrajinom, gdje upoznaje i slika krajolike i narodne nošnje, a zatim mu donosi i najveću narudžbinu njegova života, izradu tri reprezentativna portreta. Prateći svojim crtežima značajnija zbivanja u Zagrebu, Zasche se osobito oko 1860. godine posvećuje prikazima svakodnevnog života, a posljednjih se godina jače usmjeruje na slikanje prizora iz narodnog života.
U samih jedanaest godina svoje djelatnosti u Hrvatskoj Ivan Zasche jednako se po brojnosti svojih djela, kao i po svom slikarskom umijeću afirmira kao prvi slikar svog vremena. Njegova darovitost i njegovo solidno školovanje, dopunjeni studijem prirode, faktori su koji ga dovode do realizma.
Po svojoj svestranosti izuzetna je pojava u slikarstvu Hrvatske svog vremena. Prvi je slfkar koji osim standardnih motiva – portreta i oltarnih pala – usporedno slika i krajolike, dok je uopće prvi po kompozicijama iz dnevnog života.