Opis
Zagrebački savski mostovi niz je cestovnih, željezničkih i pješačkih mostova koji spajaju lijevu i desnu obalu rijeke Save u gradu Zagrebu. Iako se prostire na obje obale Save, Zagreb ima vrlo malo mostova. Prema Generalnom urbanističkom planu Grada predviđena je izgradnja nekoliko novih mostova.
Stoljećima se preko rijeke prelazilo splavima, a najveći je promet bio na putu za Karlovac i more s glavnim prijelazom na završetku današnje Savske ceste. Prvi drveni most izgrađen je na toj lokaciji, a 1892. zamijenjen je željeznim mostom s drvenim pomostom za kola i pješake, koji je poslije zamijenjen armiranobetonskim pločama i asfaltnim zastorom. Tek je u razdoblju od 1935. do 1937. na istoj lokaciji izgrađena čelična konstrukcija mosta na postojećim stupovima u Savi. To je rješenje ing. Milivoja Frkovića ušlo u povijest kao prva spregnuta konstrukcija. Stara je konstrukcija premještena na Jakuševac i dugo je kao Crveni most služila za promet vozila i pješaka. Željeznički most u Zagrebu izgrađen je 1862. u blizini današanjeg na kraju Savske ceste s rešetkastom rasponskom konstrukcijom, a 1939. je prema projektu ing. Jure Erege izgrađen most koji je i danas u upotrebi.
Postojeći mostovi preko rijeke Save poredani nizvodno od Zaprešića do Ivanje Reke su:
Most Zaprešić (izgrađen 1980., projektant Josip Novak)
Podsusedski most (1982., projektant Vojislav Draganić)
Jankomirski most (1958., projektant Krunoslav Tonković, dograđen drugi kolnik 2006., projektant Mate Pezer)
Jadranski most (1981., projektant Zvonimir Lončarić)
Savski kolni most (1938., projektant Milivoj Frković)
Novi željeznički (zeleni) most (1939.)
Most slobode (1959., projektant Krunoslav Tonković)
Most mladosti (1974., projektant Vojislav Draganić)
Željeznički most kod Mičevca (1968., projektant Ljubomir Jevtović)
Domovinski most (2007., projektanti Rajka Veverka i Martina Balić)
Most Sava-Ivanja Reka (1981., projektant Zvonimir Lončarić).