Opis
Nekada uobičajena pojava u našim gradovima, mikroautomobili bili su genijalna rješenja za poslijeratnu potražnju za ekonomičnom i pristupačnom vožnjom. Danas se slavno vraćaju sa svim velikim proizvođačima automobila koji imaju barem jedan vodeći mali automobil, od DaimlerChryslerovog Smarta i BMW-ovog Mini do Nissanove Micra. Ali koji su čimbenici, s vremena na vrijeme, pretvorili mikroautomobil u održivu alternativu ‘normalnom’ automobilu? Kako su se težnje i ideje iza mikroautomobila mijenjale tijekom desetljeća? Sami automobili nedvojbeno su doživjeli radikalnu transformaciju.
Dok je trenutni trend malih automobila vođen brigom o okolišu, prvu fazu fenomena mikroautomobila odredila je ekonomska potreba: mnogi proizvođači aviona, vlakova i bijele tehnike morali su se ponovno osmisliti kao proizvođači automobila. Rezultat je bio porast malih, jeftinih i izvanrednih vozila na tri i četiri kotača.
Ova knjiga bavi se društvenim i kulturnim uvjetima iza uspona, pada i konačnog uskrsnuća malog automobila, te sadrži neke od najfascinantnijih i najomiljenijih primjera. S raspravom o prijevozu, održivosti, zagušenostima, potrošnji goriva, oporezivanju i okolišu koji su visoko na dnevnom redu, nikada nije bilo boljeg trenutka nego sada za ispitivanje uloge mikroautomobila.