Ivanka Reberski – Oton Postružnik

13.27  (99.98 kn)

Ivanka Reberski – Oton Postružnik

Šifra: 1952

Izdavač: Odjel za povijest umjetnosti Centra za povijesne znanosti Sveučilišta u Zagrebu

Autor: Ivanka Reberski

Godina izdanja: 1987.

Uvez: tvrdi s omotom

Broj stranica: 350

Format: 23,5×22,5 cm

Studije i monografije Instituta za povijest umjetnosti, Knjiga 5.

Fotografije: Krešimir Tadić i Igor Nikolić, Slobodan Tadić, Miljenko Radošević, Živko Bačić, Branimir Baković, Branko Balić, Mirko Balentović, Marija Braut, Ivan Buzjak, Olga Klobučar, Tomo Kralj, Zvonimir Mikas, Hristofor Nastasić.

Knjiga sadrži brojne reprodukcije, najčešće u boji.

Ovom se monografijom Oton Postružnik opravdano nameće kao jedan od najznačajnijih protagonista hrvatskoga modernog slikarstva, zanimljiv grafičar i neusporediv keramičar, stvaralac nepokolebljive upornosti i nezajažljive vitalnosti. Pripadnik naraštaja koji je aktivno pratio još nesigurne, prve korake modernizma u našoj sredini, a dospio je sudjelovati i u njegovu apogeju i definitivnoj afirmaciji (pa i u nešto kasnijem svojevrsnom ras­tvaranju), Postružnik je upravo paradigmatičan slučaj stilskih evolucija i oscilacija ukusa kroz više od pedeset godina slikanja. Njegova je razvojna parabola najbliža nekoj općenitoj, magistralnoj liniji umje­tnosti našeg podneblja, sa svim ti­pičnim izazovima i kušnjama: od proklamirane težnje za »nacional­nim izrazom« do ambicije dosizanja pariških parametara, od socijalne tendencioznosti i »angažirane« figuracije do oblikovne i kolori­stičke autonomije i lirske apstrakci­je. Postružnikov likovni opus u cje­lini ne daje dojam pasivne recepcije i povodljivosti; štoviše, ima izrazitu postupnost organički utemeljenoga likovnog idioma s neizbježnim fazama približavanja vlastitoj umjetničkoj biti i inspirativnoj jezgri. Interpretacija Ivanke Reberski pra­tila je svu otvorenost njegova opusa, bez predrasuda prema bilo kojim njegovim elementima i bez »ampu­tacija« naizgled razrožnih sastojaka. Jedino je na taj način umjetnost Otona Postružnika mogla biti pred­stavljena u adekvatnoj širini, rele­vantnoj dubini i povijesnoj težini. (Tonko Maroević)

Stanje: odlično

Samo 1 komad(a) na zalihi

Opis

Ivanka Reberski – Oton Postružnik

Šifra: BS-15028

Izdavač: Odjel za povijest umjetnosti Centra za povijesne znanosti Sveučilišta u Zagrebu

Autor: Ivanka Reberski

Godina izdanja: 1987.

Uvez: tvrdi s omotom

Broj stranica: 350

Format: 23,5×22,5 cm

Studije i monografije Instituta za povijest umjetnosti, Knjiga 5.

Fotografije: Krešimir Tadić i Igor Nikolić, Slobodan Tadić, Miljenko Radošević, Živko Bačić, Branimir Baković, Branko Balić, Mirko Balentović, Marija Braut, Ivan Buzjak, Olga Klobučar, Tomo Kralj, Zvonimir Mikas, Hristofor Nastasić.

Knjiga sadrži brojne reprodukcije, najčešće u boji.

Ovom se monografijom Oton Postružnik opravdano nameće kao jedan od najznačajnijih protagonista hrvatskoga modernog slikarstva, zanimljiv grafičar i neusporediv keramičar, stvaralac nepokolebljive upornosti i nezajažljive vitalnosti. Pripadnik naraštaja koji je aktivno pratio još nesigurne, prve korake modernizma u našoj sredini, a dospio je sudjelovati i u njegovu apogeju i definitivnoj afirmaciji (pa i u nešto kasnijem svojevrsnom ras­tvaranju), Postružnik je upravo paradigmatičan slučaj stilskih evolucija i oscilacija ukusa kroz više od pedeset godina slikanja. Njegova je razvojna parabola najbliža nekoj općenitoj, magistralnoj liniji umje­tnosti našeg podneblja, sa svim ti­pičnim izazovima i kušnjama: od proklamirane težnje za »nacional­nim izrazom« do ambicije dosizanja pariških parametara, od socijalne tendencioznosti i »angažirane« figuracije do oblikovne i kolori­stičke autonomije i lirske apstrakci­je. Postružnikov likovni opus u cje­lini ne daje dojam pasivne recepcije i povodljivosti; štoviše, ima izrazitu postupnost organički utemeljenoga likovnog idioma s neizbježnim fazama približavanja vlastitoj umjetničkoj biti i inspirativnoj jezgri. Interpretacija Ivanke Reberski pra­tila je svu otvorenost njegova opusa, bez predrasuda prema bilo kojim njegovim elementima i bez »ampu­tacija« naizgled razrožnih sastojaka. Jedino je na taj način umjetnost Otona Postružnika mogla biti pred­stavljena u adekvatnoj širini, rele­vantnoj dubini i povijesnoj težini. (Tonko Maroević)

Stanje: odlično

Dodaj u košaricu