Opis
Ivanka Reberski – Oton Postružnik
Šifra: BS-15028
Izdavač: Odjel za povijest umjetnosti Centra za povijesne znanosti Sveučilišta u Zagrebu
Autor: Ivanka Reberski
Godina izdanja: 1987.
Uvez: tvrdi s omotom
Broj stranica: 350
Format: 23,5×22,5 cm
Studije i monografije Instituta za povijest umjetnosti, Knjiga 5.
Fotografije: Krešimir Tadić i Igor Nikolić, Slobodan Tadić, Miljenko Radošević, Živko Bačić, Branimir Baković, Branko Balić, Mirko Balentović, Marija Braut, Ivan Buzjak, Olga Klobučar, Tomo Kralj, Zvonimir Mikas, Hristofor Nastasić.
Knjiga sadrži brojne reprodukcije, najčešće u boji.
Ovom se monografijom Oton Postružnik opravdano nameće kao jedan od najznačajnijih protagonista hrvatskoga modernog slikarstva, zanimljiv grafičar i neusporediv keramičar, stvaralac nepokolebljive upornosti i nezajažljive vitalnosti. Pripadnik naraštaja koji je aktivno pratio još nesigurne, prve korake modernizma u našoj sredini, a dospio je sudjelovati i u njegovu apogeju i definitivnoj afirmaciji (pa i u nešto kasnijem svojevrsnom rastvaranju), Postružnik je upravo paradigmatičan slučaj stilskih evolucija i oscilacija ukusa kroz više od pedeset godina slikanja. Njegova je razvojna parabola najbliža nekoj općenitoj, magistralnoj liniji umjetnosti našeg podneblja, sa svim tipičnim izazovima i kušnjama: od proklamirane težnje za »nacionalnim izrazom« do ambicije dosizanja pariških parametara, od socijalne tendencioznosti i »angažirane« figuracije do oblikovne i kolorističke autonomije i lirske apstrakcije. Postružnikov likovni opus u cjelini ne daje dojam pasivne recepcije i povodljivosti; štoviše, ima izrazitu postupnost organički utemeljenoga likovnog idioma s neizbježnim fazama približavanja vlastitoj umjetničkoj biti i inspirativnoj jezgri. Interpretacija Ivanke Reberski pratila je svu otvorenost njegova opusa, bez predrasuda prema bilo kojim njegovim elementima i bez »amputacija« naizgled razrožnih sastojaka. Jedino je na taj način umjetnost Otona Postružnika mogla biti predstavljena u adekvatnoj širini, relevantnoj dubini i povijesnoj težini. (Tonko Maroević)
Stanje: odlično