Igor Rončević: Slike (1975. – 2012.)

7.96  (59.97 kn)

Igor Rončević: Slike (1975. – 2012.) – retrospektivni pregled, 02.-30.04.2015.

Šifra: 1036

Izdavač: Kulturna ustanova Galerija kula, Split

Autor: Igor Rončević

Tekst: dr. Tonko Maroević

Fotografije: DavorBavoljak , Zvonko Kucelin, Goran Vranić

Grafičko oblikovanje: Neven Marin

Naklada: 700

Godina izdanja: 2015

Broj stranica: 60

Format: 30×17 cm

Igor Rončević pojavio se na hrvatskoj likovnoj sceni u drugoj polovici 70-ih u vrijeme transavangardnog obrata, tj. povratka slikarstva, što je smijenilo dugogodišnju dominaciju konceptuale, primarnog slikarstva, analize likovnog medija. Taj se obrat dogodio u suglasju sa slikarskim istraživanjima i prirodom ovoga autora, a ne primarno s nastupajućim internacionalnim stilom. Rončevićevo je slikarstvo, naime, bilo odmaknuto od „figurativnih prenaglašavanja njegove generacije”, kao što je u kritici zamijećeno „on je najapstraktniji u generaciji hrvatskih postmodernista”. Ta je dvojnost ostala, uz sve mijene, trajnom oznakom ovoga slikara. Rončevićeva se „figuralika nadaje kao rječnik kulturoloških znakova koji se bolje iščitavaju na podlozi kulture nego života. (…) Rončevićeva slika ukazuje na jedan uspješno prebrođen paradoks da se i uz figurativne elemente može biti apstraktan. Naravno, ako apstrakciju shvatimo kao udaljavanje od pojavnog svijeta prema krajolicima unutrašnjeg svemira gdje konture stvarnosti poprimaju fizionomiju svijeta kao umjetnikove predodžbe . Ili, apstrakcija je to u kojoj svaka mrlja ima svoju sasvim konkretnu snagu. (Iz predgovora Vinka Srhoja)

Nema na zalihi

Pridružite se listi čekanja kako biste dobili e-poruku kada ovaj proizvod postane dostupan

Opis

Igor Rončević: Slike (1975. – 2012.) – retrospektivni pregled, 02.-30.04.2015.

Šifra: 1036

Izdavač: Kulturna ustanova Galerija kula, Split

Autor: Igor Rončević

Tekst: dr. Tonko Maroević

Fotografije: DavorBavoljak , Zvonko Kucelin, Goran Vranić

Grafičko oblikovanje: Neven Marin

Naklada: 700

Godina izdanja: 2015

Broj stranica: 60

Format: 30×17 cm

Igor Rončević pojavio se na hrvatskoj likovnoj sceni u drugoj polovici 70-ih u vrijeme transavangardnog obrata, tj. povratka slikarstva, što je smijenilo dugogodišnju dominaciju konceptuale, primarnog slikarstva, analize likovnog medija. Taj se obrat dogodio u suglasju sa slikarskim istraživanjima i prirodom ovoga autora, a ne primarno s nastupajućim internacionalnim stilom. Rončevićevo je slikarstvo, naime, bilo odmaknuto od „figurativnih prenaglašavanja njegove generacije”, kao što je u kritici zamijećeno „on je najapstraktniji u generaciji hrvatskih postmodernista”. Ta je dvojnost ostala, uz sve mijene, trajnom oznakom ovoga slikara. Rončevićeva se „figuralika nadaje kao rječnik kulturoloških znakova koji se bolje iščitavaju na podlozi kulture nego života. (…) Rončevićeva slika ukazuje na jedan uspješno prebrođen paradoks da se i uz figurativne elemente može biti apstraktan. Naravno, ako apstrakciju shvatimo kao udaljavanje od pojavnog svijeta prema krajolicima unutrašnjeg svemira gdje konture stvarnosti poprimaju fizionomiju svijeta kao umjetnikove predodžbe . Ili, apstrakcija je to u kojoj svaka mrlja ima svoju sasvim konkretnu snagu. (Iz predgovora Vinka Srhoja)

Pročitaj više