Opis
Ovaj neosporni teološki klasik na 654 stranica po prvi puta se pojavljuje u hrvatskom prijevodu.
Prve dvije velike cjeline ove knjige čitatelje precizno i slikovito uvode u svijet rimske vladavine, palestinske kulture i judaizma iz doba Drugog hrama. Naredna cjelina usredotočava se na Isusove uloge – proučavajući Isusove odnose, eshatologiju, čudesa, prispodobe i etiku, autori ga oslikavaju kao putujućeg karizmatika, eshatološkog proroka, karizmatskog iscjeljitelja, pjesnika i učitelja. U završnoj cjelini detaljnije se razmatraju Isusova muka i uskrsnuće, te propituje proces tranzicije prema ranom kršćanstvu.
Knjiga nije samo didaktički iscrpno oblikovan udžbenik za studente, s brojnim pomagalima za savladavanje gradiva, nego i priručnik koji je prikladan za samostalno proučavanje u malim grupama ili individualno. Tako se na kraju svakog poglavlja nalaze se zadaće za kontrolu pri učenju, kod kojih se postavljaju i novi problemi – osobito ondje gdje se zahtijeva napor prelaska s onog što je ranije izloženo na ono što je nepoznato, a rješenja svih zadaća nalaze se na kraju knjige. Nadalje, svako poglavlje je pisano iscrpno i s namjerom da zaokruženo obradi pojedinu temu što zainteresiranim čitateljima omogućava da poglavlja čitaju proizvoljnim redoslijedom u skladu sa svojim zanimanjem.
Ovo djelo zasigurno će gorljive proučavatelje Svetoga pisma potaknuti na još savjesnije i temeljitije razmatranje biblijskih tekstova, a istodobno ih pomno upoznati s mnogim pitanjima koja su aktualizirana tijekom stoljeća znanstvenog proučavanja kršćanskih početaka – a to su pitanja od kojih koristi može imati ne samo teolog-novozavjetničar, već i svaki predani vjernik jer se njih često susreće na sjecištima teoloških nastojanja i aktivnog, vjerničkog života. Primjeri takvih pitanja glase:
Možemo li i koliko toga danas znati o povijesnom Isusu?
Je li Isusov navještaj “kraljevstva Božjega” pitanje sadašnjosti, budućnosti ili se odnosi na oboje? Treba li ga razumjeti dinamički (kao Božju vladavinu) ili prostorno (kao kraljevstvo Božje)?
Je li Isus tek “domišljeni lik trećeg naraštaja kršćana”?
Označava li “Sin čovječji” svakodnevni izraz koji se također može prevesti kao “čovjek” ili osobu kojoj je Bog povjerio sud svijeta, koja se u viđenjima pojavljuje “poput Sina čovječjeg”?
Gdje se Isus doista rodio? Kada je točno umro?
Iz kojih razloga je Isus bio ubijen?
Kome se nakon uskrsnuća Isus najprije ukazao?