Opis
– Jednom riječi – zaključi Will – to je zapravo kontrola rađanja bez kontracepcijskih sredstava.
– No to je samo početak priče – reče Ranga. – Maithuna znači još i nešto drugo. Nešto stoje čak i važnije. – Opet se javio pedantni student. – Sjetite se -nastavi on ozbiljno – sjetite se samo pitanja na koje se Freud stalno navraćao.
– Kojeg pitanja? Bilo ih je tako mnogo.
– Pitanja spolnosti kod djece. Ono s čime smo rođeni, ono što doživljavamo tijekom cijelog djetinjstva, sve je to spolnost koja nije usredotočena na genitalije; to je spolnost raspršena po čitavu organizmu. To je raj koji smo naslijedili. Ali kad odrastemo, gubimo taj raj. Maithuna je organizirani pokušaj da ga iznova steknemo. (…)
– U tome i leži sva tajna maithune. Ova posebna tehnika ne pretvara ljubavni akt u jogu; tehnika nam omogućava svjesnost. Svjesnost o vlastitim osjetima i svjesnost o neosjetima u svakom osjetu.
– Što je to neosjet?
– To je sirovina za osjet kojom me opskrbljuje moj ne-ja.
– A možete li obratiti pozornost na svoj ne-ja? – Naravno. Will se okrenu maloj njegovateljici. – l vi?
– Na svoj ja – odvrati ona — i istodobno na svoj ne-ja. I na Rangin ne-ja i na Rangin ja, i na Rangino tijelo i na svoje tijelo i na sve što ono osjeća. I na ljubav i na prijateljstvo. I na misterij one druge osobe – potpunog stranca koji je druga polovica našega vlastita ja, isti kao naše ne-ja. I čitavo vrijeme obraćate pozornost na sve one stvari koje ćete, ako ste sentimentalni ili, još gore, spiritualni poput jadne stare Rani, smatrati tako običnima, prostima ili čak prljavima. A one nisu prljave. Ako ih je čovjek posvema svjestan, one su isto tako lijepe kao i sve ostalo, isto tako čudesne.
– Maithuna je dhyana – zaključi Ranga. Očito je očekivao da će jedna nova riječ sve objasniti.
– Ali što je to dhyana? – upita Will.
– Dhyana je kontemplacija.