A. K. Warder: Indian Kavya Literature vol. V

30.00  (226.04 kn)

SKU: BS-51402 Kategorija:

Opis

U devetom i desetom stoljeću pokret odvažnosti i originalnosti, koji je započeo Bina u sedmom i razvio Bhavabhuti u osmom, dalje je istraživao mogućnosti izražavanja, novih tema i glume. Većina autora koje ovdje susrećemo ciljala je namjerno na hrabar izraz, na ono što je Kuntaka malo kasnije identificirao kao 'lijepi' vicitra stil koji se razlikuje od spontanije 'delikatnije' sukumare. Oslanjali su se na nove sadržaje kako bi podržali svježinu svojih izričaja. Tako Yogesvara predstavlja bijede i rijetke užitke seljaka kao i divljine Vindhya izvan njihovih sela i tvrdi da slijedi 'put' (stil) Bane, Bhavabhutija i drugih (2382). Vasukalpa [4074] je tvrdio da prakticira odvažnost u govoru pragalbhyam vacasi i tako oživljava i Binu i Yogesvaru, istovremeno 'otvarajući miris' govora Rajasekhare [2457]. Rajasekharine drame pune su originalnosti u svojoj materiji, ali on posvuda pokazuje svoju preokupaciju 'izrazima' uktijima, koje je također teorijski razradio u svom kritičkom radu [3581]. Najveći kritičari su se divili i objašnjavali ove izraze, a kasniji autori hvalili su intelektualne kvalitete Rajasekharinih djela [3583]. Bhallata također u svojih stotinu 'navoda nečeg drugog' satiričnim birokracijom predstavlja primjer 'lijepog' stila, prema Kuntaki [3337, 3342].

Ali pored ovih priznatih sljedbenika Baninog stila nalazimo niz epskih pjesnika koji su još proučavaniji, ali snažni i raznoliki, u izrazu: Abhinanda, Ratnakara, Sivasvamin i Buddha-ghosa na sanskrtu i Caturmukha, Svayambhu i Puspadanta u Apabhramsi. Iako je prezentacija emocija izvanredna u Abhinandi, Soddhala (+ I I ) drži da je on vrhovniji u 'govornoj' odi, a ne u značenju, bez sumnje jer pomno slijedi Ramayanu, za razliku od Rajasekhare. Sa 'šarmantnom' Ratnakarom i divnim Sivasvaminom definitivno smo na gaudiya ili 'lijepom' putu, jedan obilan, drugi koncentriran. Caturmukha je stvorio novi oblik epa, 'kompoziciju u sandhijima' [3268] u kojoj je Svayambhu briljirao slikovitošću i živom pripovijedanjem, dok je ozbiljni, ponekad mračan, Puspadanta često realističniji u detaljima iako je strogo vjeran tradiciji.

Dodatne informacije

Šifra:

BS-51402

Izdavač i godina:

MONTIL BANARSIDASS, 1988.

Broj stranica:

891

Uvez:

TVRDI

Format

22X14CM

Stanje

IZVRSNO

Dodaj u košaricu